Veilig digitaal werken
Veilig digitaal werken
Veilig digitaal werken
Hoe werk je veilig op je PC en telefoon? Er is een wereld te winnen en veel risico te vermijden.
Hoe werk je veilig op je PC en telefoon? Er is een wereld te winnen en veel risico te vermijden.
Hoe werk je veilig op je PC en telefoon? Er is een wereld te winnen en veel risico te vermijden.
Ik weet je wachtwoord
Ik weet je wachtwoord
Ik weet je wachtwoord
De meeste mensen in het werkende leven hebben ooit een laptop (en telefoon) gekregen van hun werkgever. We nemen maar aan dat je weet hoe alles werkt. Dat houden we zelf ook maar aan als werknemer. Degenen die eigenlijk echt weten hoe alles werkt en de rest mijlenver vooruit zijn, dat zijn de mensen van IT zelf. Gelukkig maar.
Door deze afstand en verschil van focus in het werk bestaat er wel een kloof. Aan één kant: Eindgebruikers. Zij kunnen het niet overzien en hebben geen kennis van veilig digitaal werken.
Aan de andere kant: IT. Zij zijn vaak niet in staat een goed beeld te krijgen, hebben geen kunde of tijd om op te leiden of het lukt niet succesvol te communiceren.
Natuurlijk gebeurt er genoeg, maar gebruikers snappen niet waarom ze elke 4 weken een nieuw wachtwoord moeten maken. Of denken dat de IT afdeling phishing tests voor de lol doet. Een impasse.
Eindconclusie: eindgebruikers én IT hebben hulp nodig. Deze workshop biedt hulp met theorie en veel praktische handvaten voor eindgebruikers om veiliger digitaal te werken op het werk en ook thuis. Want ook thuis wordt er gewerkt.
Hoe werkt het?
Om deze training op te zetten doen we gezamenlijk een intake om een beeld te krijgen van de doelgroep, de uitdagingen en het beleid van de organisatie omtrent veilig werken. Deze context bepaalt in hoge mate de inhoud van de training.
De inhoud wordt op maat aangepast aan de context, speerpunten en doelgroep.
De meeste mensen in het werkende leven hebben ooit een laptop (en telefoon) gekregen van hun werkgever. We nemen maar aan dat je weet hoe alles werkt. Dat houden we zelf ook maar aan als werknemer. Degenen die eigenlijk echt weten hoe alles werkt en de rest mijlenver vooruit zijn, dat zijn de mensen van IT zelf. Gelukkig maar.
Door deze afstand en verschil van focus in het werk bestaat er wel een kloof. Aan één kant: Eindgebruikers. Zij kunnen het niet overzien en hebben geen kennis van veilig digitaal werken.
Aan de andere kant: IT. Zij zijn vaak niet in staat een goed beeld te krijgen, hebben geen kunde of tijd om op te leiden of het lukt niet succesvol te communiceren.
Natuurlijk gebeurt er genoeg, maar gebruikers snappen niet waarom ze elke 4 weken een nieuw wachtwoord moeten maken. Of denken dat de IT afdeling phishing tests voor de lol doet. Een impasse.
Eindconclusie: eindgebruikers én IT hebben hulp nodig. Deze workshop biedt hulp met theorie en veel praktische handvaten voor eindgebruikers om veiliger digitaal te werken op het werk en ook thuis. Want ook thuis wordt er gewerkt.
Hoe werkt het?
Om deze training op te zetten doen we gezamenlijk een intake om een beeld te krijgen van de doelgroep, de uitdagingen en het beleid van de organisatie omtrent veilig werken. Deze context bepaalt in hoge mate de inhoud van de training.
De inhoud wordt op maat aangepast aan de context, speerpunten en doelgroep.
De meeste mensen in het werkende leven hebben ooit een laptop (en telefoon) gekregen van hun werkgever. We nemen maar aan dat je weet hoe alles werkt. Dat houden we zelf ook maar aan als werknemer. Degenen die eigenlijk echt weten hoe alles werkt en de rest mijlenver vooruit zijn, dat zijn de mensen van IT zelf. Gelukkig maar.
Door deze afstand en verschil van focus in het werk bestaat er wel een kloof. Aan één kant: Eindgebruikers. Zij kunnen het niet overzien en hebben geen kennis van veilig digitaal werken.
Aan de andere kant: IT. Zij zijn vaak niet in staat een goed beeld te krijgen, hebben geen kunde of tijd om op te leiden of het lukt niet succesvol te communiceren.
Natuurlijk gebeurt er genoeg, maar gebruikers snappen niet waarom ze elke 4 weken een nieuw wachtwoord moeten maken. Of denken dat de IT afdeling phishing tests voor de lol doet. Een impasse.
Eindconclusie: eindgebruikers én IT hebben hulp nodig. Deze workshop biedt hulp met theorie en veel praktische handvaten voor eindgebruikers om veiliger digitaal te werken op het werk en ook thuis. Want ook thuis wordt er gewerkt.
Hoe werkt het?
Om deze training op te zetten doen we gezamenlijk een intake om een beeld te krijgen van de doelgroep, de uitdagingen en het beleid van de organisatie omtrent veilig werken. Deze context bepaalt in hoge mate de inhoud van de training.
De inhoud wordt op maat aangepast aan de context, speerpunten en doelgroep.
Inhoud
Inhoud
Inhoud
De training wordt opgebouwd nadat we een intake hebben gehouden en de inhoud hebben bepaald. Onderdelen die in de training zitten:
Wachtwoorden en 2FA - Hoe doe je dit? Hoe maak je je het je zelf makkelijk? Waarom is dat belangrijk?
Phising en andere trucs - Hoe herken je dit? Wat kun je zelf doen?
Updates - Altijd maar die updates! Moet dat nou?
Social Engineering van cybercriminelen - Hoe werkt dit? Hoe kun je je voorbereiden?
Wifi - Is wifi altijd veilig? Openbare netwerken ja of nee?
Social Media - Welke gevaren schuilen hier en hoe blijf je veilig?
Maatwerk - bijvoorbeeld wachtwoord managers hulp, werken met VPN, bewustzijn rondom gevoelige informatie, etc.
De training wordt opgebouwd nadat we een intake hebben gehouden en de inhoud hebben bepaald. Onderdelen die in de training zitten:
Wachtwoorden en 2FA - Hoe doe je dit? Hoe maak je je het je zelf makkelijk? Waarom is dat belangrijk?
Phising en andere trucs - Hoe herken je dit? Wat kun je zelf doen?
Updates - Altijd maar die updates! Moet dat nou?
Social Engineering van cybercriminelen - Hoe werkt dit? Hoe kun je je voorbereiden?
Wifi - Is wifi altijd veilig? Openbare netwerken ja of nee?
Social Media - Welke gevaren schuilen hier en hoe blijf je veilig?
Maatwerk - bijvoorbeeld wachtwoord managers hulp, werken met VPN, bewustzijn rondom gevoelige informatie, etc.
De training wordt opgebouwd nadat we een intake hebben gehouden en de inhoud hebben bepaald. Onderdelen die in de training zitten:
Wachtwoorden en 2FA - Hoe doe je dit? Hoe maak je je het je zelf makkelijk? Waarom is dat belangrijk?
Phising en andere trucs - Hoe herken je dit? Wat kun je zelf doen?
Updates - Altijd maar die updates! Moet dat nou?
Social Engineering van cybercriminelen - Hoe werkt dit? Hoe kun je je voorbereiden?
Wifi - Is wifi altijd veilig? Openbare netwerken ja of nee?
Social Media - Welke gevaren schuilen hier en hoe blijf je veilig?
Maatwerk - bijvoorbeeld wachtwoord managers hulp, werken met VPN, bewustzijn rondom gevoelige informatie, etc.
Kenmerken
Kenmerken
Kenmerken
Duur
Een dagdeel, ongeveer 3 uur.
Nodig
Deelnemers beschikken over een laptop/pc en/of smartphone.
Grootte
Maximaal 15 deelnemers per sessie.